Com ja sabeu a l'escola treballem una gran quantitat d'instruments (l'expressió s'aplica a "artefacte modificat o construït de manera que tingui unes peces que puguin ressonar en ser accionades amb el propòsit de generar música". Però la considero una definició massa estreta). Per tant, recomano quedar-nos com a definició d'instrument musical: objecte que produeixi so amb finalitats musicals.
A classe treballem a partir de la classificació clàssica dels instruments (us la podeu descarregar i imprimir-la). Aneu a la secció Apunts.
Però recordeu que cal afegir els instruments, anomenats, especials.
A més, crec que pot ser molt interessant donar un cop d'ull, de fet una lectura, a la Història de la classificació dels instruments. I saber que la ciència que estudia els instruments del món s'anomena Organologia, i la meva pretensió, a l'hora d'ensenyar-vos els instruments musicals i llur classificació, és conèixer, apreciar i respectar la gran quantitat d'instruments que existeixen, d'on provenen, la cultura que representen, el folclore que se'ls hi associa,... En definitiva la gran riquesa artístico-cultural que comporta un instrument i, per tant, la música en sí.
Evidentment, no he afegit instruments rellevants de cultures no-occidentals o clàssiques, no per això menys importants... ni molt menys! Però hem de tenir en compte dues coses: la primera és que llavors la llista seria massa extensa; i l'altre que, en definitiva, es tracta d'aprendre com es produeix el so i, per tant, no són més que mers exemples. Així, doncs, per exemple, en corda percudida tenim, a més del piano, el berimbau (instrument de Brasil).
Hola Ran sóc Nesrine.Ami m'agrada molt molt aquesta web.
ResponElimina